Η Google εξελίσσει το χαρακτηριστικό link nofollow και εισάγει πρόσθετα χαρακτηριστικά για να κατανοήσει καλύτερα την φύση των συνδέσμων.
Τα δύο νέα χαρακτηριστικά συνδέσμων που ενώνουν rel = «nofollow» είναι:
rel = «χορηγός» : Προσδιορίζει συνδέσμους σε έναν ιστότοπο που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο διαφημίσεων, χορηγιών ή παρόμοιων συμφωνιών.
rel = «ugc» : Προσδιορίζει τους συνδέσμους που εμφανίζονται στο περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη, όπως σχόλια και δημοσιεύσεις στο φόρουμ.
Προχωρώντας προς τα εμπρός, κάθε μία από αυτές τις τρεις ιδιότητες θα αντιμετωπιστεί ως συμβουλές σχετικά με τους συνδέσμους που εξαιρούνται ως σήματα κατάταξης. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα αγνοηθούν, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
Το rel = «nofollow» αναφέρθηκε για πρώτη φορά πριν 15 χρόνια και ήδη από τότε αρκετοί SEO είχαν εκφράσει τις αμφιβολίες τους σχετικά με την εισαγωγή αυτού του νέου χαρακτηριστικού, δικαιολογημένα η Google ειχε βρει έναν νέο τρόπο καταπολέμησης του spam, εντοπίζοντας τους συνδέσμους που δημιουργήθηκαν από τους χρήστες χωρίς έλεγχο (blog και φόρουμ) και προσπάθησε να καταπολεμήσει την αγορά και πώληση συνδέσμων (paid links).
Το rel = «nofollow» παραμένει πάντα σε ισχύ, για χρήση σε περιπτώσεις όπου δεν θέλουμε να μεταφέρουμε οποιαδήποτε «έγκριση» στον ιστότοπο που αναφέρεται το Link και προφανώς κανένα πλεονέκτημα όσον αφορά την κατάταξη (ranking).
Για την Google κάθε σύνδεσμος είναι σημαντικός και κάθε σύνδεσμος είναι πάντα ένα στοιχείο που πρέπει να ερμηνευτεί και που μπορεί να βοηθήσει τη μηχανή αναζήτησης να βελτιώσει τα αποτελέσματά της.
Είναι εξίσου σημαντικό να επισημαίνονται οι διαφημίσεις και οι σύνδεσμοι που της υποστηρίζουν, προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές κυρώσεις (penalty) στο σύστημα σύνδεσης. Η Google προτιμά τη χρήση του «χορηγού», αλλά το «nofollow» είναι αποδεκτό επίσης.
Οποιοσδήποτε σύνδεσμος που αποτελεί διαφήμιση ή χορηγία πρέπει να χρησιμοποιεί «χορηγία» ή «nofollow».
Δεν χρειάζεται να αλλάξετε υπάρχοντα χαρακτηριστικά
Δεν χρειάζεται να αλλάξετε υπάρχοντες συνδέσμους nofollow. Η Google θα συνεχίσει να ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν.
Δεν υπάρχει επίσης ανάγκη για τους SEO και τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το χαρακτηριστικό «nofollow» σε συνδέσμους που σχετίζονται με διαφημίσεις και χορηγίες. Ωστόσο, η Google συνιστά να μεταβείτε στο χαρακτηριστικό «sponsored» όταν είναι απαραίτητο.
Σχετικές πηγές: