Η τεράστια δυναμική των ηλεκτρονικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησαν αστείρευτες πηγές δεδομένων για κάθε ζήτημα που μπορεί να αφορά τον σύγχρονο
άνθρωπο. Επιπλέον οι πηγές αυτές ενημερώνονται διαρκώς δημιουργώντας τα πιο επικαιροποιημένα δεδομένα που μπορεί να αναζητήσει κάποιος ερευνητής.
Σήμερα η ανάλυση συναισθήματος (Sentiment Analysis)ή εξόρυξη γνώμης είναι αντικείμενο ευρείας μελέτης και έρευνας επιβεβαιώνοντας την σημαντικότητα αυτών των δεδομένων.
Οι τεχνικές και οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης έχουν εφαρμοστεί από πολλούς ερευνητές είτε για ακαδημαϊκούς σκοπούς είτε για εμπορικούς.
Η Ανάλυση Συναισθήματος έχει εφαρμοστεί σε επιδημιολογικές αναλύσεις, σε πολιτικές και εκλογικές διαδικασίες, σε χαρτογράφηση, διαχείριση και αντιμετώπιση καταστροφών και σε ανάλυση εμπορικών σημάτων.