Το 2017 σε ένα από τα σεμινάριά μας με την Coco-Mat, εισαγάγαμε το «επιχειρηματικό δίπολο», μια νέα προσέγγιση, σχετικά με το πώς πρέπει να λειτουργούν τα σύγχρονα καταστήματα προκειμένου να επιτυγχάνονται οι μέγιστες πωλήσεις και η υποστήριξη πελατών. Ακόμη και οι μικρές εταιρείες που πωλούν εμπορεύματα και υπηρεσίες στο Διαδίκτυο, πρέπει να καταλάβουν ότι ο παλιός τρόπος πώλησης προϊόντων σε ένα φυσικό κατάστημα έχει «λήξει». Κανείς δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχει διαδικτυακή παρουσία στο διαδίκτυο. Κάτι που δεν ήταν απαραίτητο, τώρα είναι ανάγκη.
Με την έλευση της τεχνολογίας, οι διαδικτυακές αγορές έχουν γίνει δημοφιλής τάση και οι άνθρωποι προτιμούν πλέον να αγοράζουν προϊόντα μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αφού τα δοκιμάσουν σε φυσικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι για τους οποίους αυτό έχει γίνει κοινή πρακτική.
➡️ Ευκολία: Οι αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι βολικές και χωρίς προβλήματα. Οι πελάτες μπορούν να ψωνίσουν από την άνεση του σπιτιού τους, χωρίς να χρειάζεται να βγουν έξω και να πάνε σε φυσικό κατάστημα. Μπορούν να περιηγηθούν σε πολλές επιλογές, να συγκρίνουν τιμές και να κάνουν την αγορά τους με μερικά κλικ. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη να περιμένετε σε μεγάλες ουρές ή να αντιμετωπίσετε τα πλήθη στα φυσικά καταστήματα. Οι ηλεκτρονικές αγορές εξαλείφουν επίσης την ανάγκη να ταξιδέψετε σε ένα κατάστημα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.
➡️ Ευρύτερη επιλογή: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν συνήθως μια ευρύτερη επιλογή προϊόντων σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν χρειάζεται να ανησυχούν μήπως τους τελειώσει ο χώρος για να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματά τους. Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη ομάδα προμηθευτών, γεγονός που τους επιτρέπει να προσφέρουν μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων στους πελάτες τους.
➡️ Χαμηλότερες τιμές: Οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές προσφέρουν συχνά χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα, επειδή έχουν χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Δεν χρειάζεται να πληρώσουν για ενοίκιο, κοινόχρηστα και άλλα έξοδα που σχετίζονται με τη λειτουργία ενός φυσικού καταστήματος. Αυτό τους επιτρέπει να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές, καθιστώντας τα πιο ανταγωνιστικά.
➡️ Εύκολες συγκρίσεις τιμών: Οι ηλεκτρονικές αγορές διευκολύνουν τους πελάτες να συγκρίνουν τιμές από πολλούς εμπόρους λιανικής. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ιστότοπους σύγκρισης τιμών για να βρουν τις καλύτερες διαθέσιμες προσφορές και εκπτώσεις. Αυτό τους διευκολύνει να βρουν την καλύτερη αξία για τα χρήματά τους.
➡️Διαθεσιμότητα 24/7: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι διαθέσιμα 24/7, πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να ψωνίσουν όποτε θέλουν. Αυτό είναι ιδιαίτερα επωφελές για άτομα που έχουν φορτωμένα προγράμματα και δεν μπορούν να φτάσουν στα φυσικά καταστήματα κατά τις εργάσιμες ώρες.
➡️ Εύκολες επιστροφές και ανταλλαγές: Η επιστροφή ή η ανταλλαγή ενός προϊόντος είναι συχνά μια ταλαιπωρία, αλλά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα, έχει γίνει πολύ πιο εύκολη. Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν απλές πολιτικές και διαδικασίες επιστροφών, γεγονός που διευκολύνει τους πελάτες να πάρουν τα χρήματά τους πίσω εάν δεν είναι ικανοποιημένοι με την αγορά τους. Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν συχνά δωρεάν αποστολή με επιστροφή, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ακόμη πιο βολική.
➡️ Εξατομικευμένες προτάσεις: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν συχνά αλγόριθμους και δεδομένα πελατών για να εξατομικεύσουν τις προτάσεις τους για κάθε πελάτη. Αυτό κάνει τις αγορές ευκολότερες και πιο ευχάριστες, καθώς οι πελάτες μπορούν να λαμβάνουν συστάσεις για προϊόντα που πιθανόν να τους ενδιαφέρουν.
➡️ Απόρρητο: Οι αγορές σε φυσικά καταστήματα μπορεί να είναι συντριπτικές, ειδικά όταν πρόκειται για προσωπικά αντικείμενα όπως εσώρουχα ή προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Οι αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων παρέχουν στους πελάτες ιδιωτικότητα, καθώς μπορούν να ψωνίσουν για αυτά τα είδη στην άνεση του σπιτιού τους.
Οι αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων μετά τη δοκιμή προϊόντων σε φυσικά καταστήματα έχουν γίνει δημοφιλής τάση λόγω της ευκολίας, της ευρύτερης επιλογής, των χαμηλότερων τιμών, των εύκολων συγκρίσεων τιμών, της διαθεσιμότητας 24/7, των εύκολων επιστροφών και ανταλλαγών, των εξατομικευμένων προτάσεων και του απορρήτου που προσφέρει. Οι πελάτες μπορούν να δοκιμάσουν προϊόντα σε φυσικά καταστήματα για να αποκτήσουν μια αίσθηση για αυτά και, στη συνέχεια, να τα αγοράσουν στο διαδίκτυο για την καλύτερη αξία και εμπειρία.