Ο κόσμος του IoT (internet of things)
Πως θα σου φαινόταν να ζούσες σε μια μικρή πολύ και όταν πήγαινες να ψωνίσεις, οι υπάλληλοι στο market της γειτονίας, να ήξεραν τι σου λείπει και να στο έφερναν άμεσα πριν το ζητήσεις. Αυτο έγινε γιατι το έξυπνο ψυγείο σου, έστειλε μήνυμα στο app του κινητού ή επικοινώνησε κατευθείαν από το wifi του σπιτιού σου, με το market και έχει ήδη ενημέρωση για την έλλειψη των αγαθών, πριν ακομα φτάσεις να παραγγείλεις.
Η διαδικτυακή εμπειρία του shopping δεν σταματά εδώ.
Μπήκες να ψωνίσεις σε ένα μαγαζί αλλα αυτό που επέλεξες για κάποιο λογο δεν το αγόρασες ενώ σου άρεσε πολύ. Το βράδυ κουρασμένος κάθεσαι και μιλάς με φίλους στο chat για την μπλούζα που ήθελες να παρεις αλλα δεν βρήκες στο νούμερο σου και απλα την άφησες και έφυγες. Ξαφνικά το πρωί σου έρχεται ένα email, από το μαγαζί που είχες πάει να κάνεις τα ψώνια και σου προσφέρει 20%, για την μπλούζα που ήθελες και ότι θα είναι διαθέσιμη την επόμενη εβδομάδα στο νούμερό σου. Εσύ ενθουσιάζεσαι και χωρις σκέψη κάνεις την παραγγελία Online, μεσα απο το λινκ του μηνύματος.
Πως το ήξερε αυτό το κατάστημα;
Σενάριο οff line πώλησης: Ο αισθητήρας στο ράφι έδειξε ότι άφησες την μπλούζα πίσω ενώ η κάμερα σε κατέγραφε. Το σύστημα AI της εξυπηρέτησης πελάτων, πήρε την απόφαση να σου στείλει μια έκπτωση, εφόσον έκανε μια σύντομη ανάλυση (Data mining) των δεδομένων σου από αγορές που έχεις κάνει και προτίμησε να σου προσφέρει και μια έκπτωση. Αυτό έγινε γιατί εισαι ενας Loyalty πελάτης, που θα τσίμπαγες ανετά την έκπτωση και σίγουρα η εταιρεία δεν σε θέλει δυσαρεστημένο, γιατί εχει επενδύσει σε σένα. Το σύστημα έβγαλε την έκπτωση και την εστειλε στο email σου. Στο τέλος εσύ ενθουσιασμένος πήρες το δωράκι σου. ΑΑ! ξέχασα να σου πω. Πριν σου στείλουν το email, κοίταξαν τον λογαριασμο σου στο facebook με το Cisco SocialMiner και είδαν ότι εκανες παράπονα για τα ρούχα του καταστήματος σε φίλους κτλπ.
H επέλαση των cryptocurrencies
Το Ducatus Cafe είναι το πρώτο καφε στον κοσμο που δεχεται μονο κυβερνονομισματα. Είναι από πολλές απόψεις ένα κανονικό καφέ όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν καφέ, τσάι, φαγητό και σνακ, αλλά δέχονται μόνο πληρωμές σε κρυπτονομίσματα.
Έξυπνα App
H Sephora χρησιμοποιεί τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για να επιτρέπει στους πελάτες να δοκιμάζουν ψηφιακά προϊόντα. Οι πελάτες σαρώνουν το πρόσωπό τους χρησιμοποιώντας την εφαρμογή. Στη συνέχεια, μπορούν να δοκιμάσουν διαφορετικές αποχρώσεις μακιγιάζ χρησιμοποιώντας την εφαρμογή. Ο πελάτης μπορεί γρήγορα και εύκολα να αγοράσει τα προϊόντα μέσα από την εφαρμογή και να παρακολουθήσει μαθήματα μακιγιάζ.
Η Amazon σε συνεργασία με τη L’Oreal εχει φέρει την επαυξημένη πραγματικότητα στους αγοραστές καλλυντικών ομορφιάς. Η νέα λειτουργικότητα επιτρέπει στους πελάτες να δουν ποιες αποχρώσεις κραγιόν φαίνονται καλύτερα πάνω τους.
Η Nike πρόσθεσε μια νέα δυνατότητα επαυξημένης πραγματικότητας στην εφαρμογή της που ονομάζεται Nike Fit. Η δυνατότητα επιτρέπει στους πελάτες να βρουν το πραγματικό τους μέγεθος παπουτσιού. Οι χρήστες τοποθετούν την κάμερα του τηλεφώνου τους στα πόδια τους και η εφαρμογή καθορίζει τι μέγεθος παπουτσιού πρεπεινα φορέσετε. Μόλις καθοριστεί το μέγεθος του παπουτσιού του πελάτη, αυτό αποθηκεύεται στην εφαρμογή. Όταν ο πελάτης ψωνίσει στο κατάστημα, ενας πωλητής σαρώσει το QR στην εφαρμογή και βλέπει το μέγεθος των παπουτσιών του πελάτη.
Η Warby Parker παρουσίασε μια λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας στην εφαρμογή της που επιτρέπει στους πελάτες να δοκιμάσουν ψηφιακά γυαλιά από την άνεση του σπιτιού τους. Δεδομένου ότι ο πωλητής λιανικής δεν μπορεί να αποθηκεύσει όλο το απόθεμά του στα καταστήματά του, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επιτρέψετε στους πελάτες να “δοκιμάσουν” μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων. Ο Warby Parker παρατήρησε επίσης ότι οι πελάτες συνήθως τραβούσαν φωτογραφίες με γυαλιά από το κατάστημα και στη συνέχεια τις μοιραζόντουσαν με με φίλους. Οι πελάτες μπορούν τώρα να κάνουν και αυτο εύκολα από την εφαρμογή.
Δείξε το κοινωνικό πρόσωπο της επιχείρησής σου .
Υιοθέτησε το «Ένα για ένα» (επιχειρηματικό μοντέλο). Το “buy-one give-one” είναι ένα επιχειρηματικό επιχειρηματικό μοντέλο κοινωνικής επιχειρηματικότητας που αναπτύχθηκε από την Blake Mycoskie. Στο μοντελο αυτό η επιχείρηση διαθέτει δωρεάν ένα προϊόν σε ευπαθείς ομάδας για κάθε προϊόν που αγοράζεται.
Πηγές: Cisco SocialMiner, Forbes, Web Scraping, augmented reality, online and offline retail, digitizing stores, indigo9digital.com, trendhunter.com